Facebook Twitter Email

Star Transmission, filiala Daimler din România, a început lucrările de construcţie la o nouă fabrică de montaj cutii de viteze de ultimă generaţie în Sebeş, judeţul Alba. În noua fabrică Star Assembly se va monta, începând cu anul 2016, cutia de viteză automată în 9 trepte 9G-Tronic. Ceremonia oficială de aşezare a primei pietre de temelie a avut loc vineri, în prezenţa prim-ministrului Victor Ponta, a ambasadorului Germaniei în România, Werner Hans Lauk, precum şi a numeroși reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi locale.

Cutia de viteză 9G-Tronic se află de anul trecut în producție la fabrica mamă din Untertürkheim, iar începând cu 2016 cutiile de viteză automate vor fi montate și la locația din Sebeș. Investiția de la Sebeș se ridică la peste 300 de milioane de euro, iar 37,5 milioane euro reprezintă ajutorul de stat primit de la Guvernul României. Extinderea capacității la fabrica din România va crea 500 de noi locuri de muncă.

“Capacitățile suplimentare pentru montaj în Sebeș completează în mod optim producția de la fabrica Mercedes-Benz Untertürkheim. Acestea reprezintă și un factor de contribuție important la profitabilitatea fabricației noastre interne de lungă tradiție. Prin această investiție vom satisface cu succes cererea în continuă creștere de cutii de viteză automate”, a declarat Markus Schäfer, membru al Consiliului de administrație al diviziei Mercedes-Benz Cars, Managementul Producției și Furnizorilor.

Piesele sunt destinate integral exportului. Oficialii companiei nu au precizat care este cantitatea de piese estimate a fi produse, din considerente comerciale, subliniind însă că aceste cutii de viteză vor ajunge tuturor mașinilor produse. Cutiile sunt pentru mașinile de clasă medie și superioară.

Prima cutie de viteză automată din lume cu nouă trepte și convertor de cuplu pentru vehiculele premium se distinge prin schimbarea de viteze aproape imperceptibilă. Mercedes-Benz E 350 BlueTEC, disponibil în modelele Saloon și Estate este echipat standard cu noul 9G-TRONIC, motorul V6 diesel de 185 kW (252 hp) având un consum NEDC mediu de combustibil  de 5,3 litri pe 100 kilometri, emisii de CO2 de 138 g/km. Noile modele cu 9G-TRONIC își depășesc predecesorii atât în privința consumului cât și a emisiilor de CO2.

“Suntem încântați de a avea privilegiul să ne extindem în viitor gama de montaje în cadrul rețelei de producție integrate Powertrain a Mercedes-Benz,” a spus Bernd Krottmayer, Director General al Star Transmission.

Întrebați dacă este mai eficient să producă în România cutii de viteză și nu mașini, reprezentanții companiei au spus că ”există fabrici de mașini cu 2.000 de angajați”, cât are Daimler în total în România. Potrivit firmei germane, cea mai mare provocare în construcția de mașini este reducerea emisiilor de dioxid de carbon și foarte multe țări au reglementări din ce în ce mai stricte în acest sens.

La punerea pietrei de temelie a fabricii Daimler, premiereul Victor Ponta a declarat că îşi doreşte ca, de la cutii de viteză, să se ajungă la un autoturism Mercedes fabricat în România şi atunci le va permite miniştrilor să folosească aceste autoturisme.

Șeful Executivului a precizat că îşi doreşte să vină la Sebeş şi în momentul în care va fi inaugurată noua unitate de producţie.

“În mod sigur, sper să fiu în 2016 la momentul în care prima din acele cutii faimoase de nouă viteze va fi produsă şi în mod sigur, ca orice român, îmi doresc ca la un moment dat de la cutii de viteză să ajungem poate şi la un autoturism Mercedes fabricat în România. În felul acesta, miniştrii mei, cărora le-am cerut să circule doar cu autoturisme fabricate în România, vor putea să se întoarcă la Mercedes-urile pe care înaintaşii lor le aveau în funcţie. Până atunci, merg cu maşini made in România. Eu voi fi foarte fericit să ştiu că în lume sunt maşini Mercedes cu cutii de viteze fabricate la Sebeş”, a spus Victor Ponta.

Acesta a afirmat totodată că se angajează ca, în anul 2015, de la Sebeș granița cu Ungaria se va merge pe autostradă. Mai mult, potrivit premierului, foarte curând, aeroporturile Sibiu și Timișoara vor fi aeroporturi Schengen.

“Referitor la ceea ce-i de făcut în viitor, eu cred că investitorii din România nu sunt interesaţi atât de mult de viaţa politică internă, ci de ceea ce face România pentru a sprijini investiţiile. M-am angajat, în numele Guvernului şi pe baza a ceea ce domnul Şova a prezentat, că în 2015 de aici, de la poarta fabricii din Sebeş, până la graniţa cu Ungaria se va merge pe autostradă şi asta e important pentru dânşii. M-am angajat uitându-mă spre domnul ambasador (ambasadorul Germaniei – n.r.) că foarte curând şi aeroportul din Sibiu şi cel din Timişoara vor fi aeroporturi Schengen şi asta iarăşi cred că e important pentru dânşii. M-am angajat în faţa Parlamentului României că toate contribuţiile de asigurări sociale la angajator vor fi reduse cu cinci puncte procentuale şi asta cred că este un lucru important pentru toţi cei care investesc în România. Şi m-am mai angajat că orice investitor serios, aşa cum este Daimler, va avea din partea Guvernului acelaşi sprijin pe care l-au avut şi dânşii: ajutor de stat, bariere administrative şi asta iarăşi cred că este important”, a spus Ponta.

Despre ajutorul de stat, Ponta a precizat că ”nu este un cadou, întrucât el se întoarce în bugetul României, prin taxele și impozitele plătite și prin locurile de muncă create”.

„Venirea Daimler în România este o veste bună, care demonstrează drumul bun pe care ne aflăm. Prin construcția acestei noi unități de producție, Daimler continuă investiția în România, confirmând astfel evoluția excelentă pe care economia românească a avut-o în 2013 și trendul pozitiv pe care ne aflăm. Măsurile pe care le-am luat, de consolidare fiscală și de stimulare a economiei, au creat un mediu investițional atractiv, iar acest lucru este demonstrat de faptul că Daimler își continuă proiectul aici”, a spus premierul Victor Ponta.

De altfel, România a avut în ultimul an o creştere importantă în industria auto europeană şi am reuşit să intrăm în top 10 al producătorilor auto de pe continent.  Ponta a mai spus că foarte puțini știu că unele din anvelopele cu care se  concurează în Formula 1 sunt produse în România.

Filiala Daimler Star Transmission a fost înființată în 2001. De atunci se produc la Cugir roți dințate, axe și componente prelucrate pentru motoare, cutii de viteză și sisteme de direcție. Tot aici se află și centrul de tehnologii din care face parte și producția de prototipuri și un centru de instruire. La Sebeș s-a început montajul de cutii de viteză automate cu 5 trepte în 2013. Startul dat la Sebeș anul acesta pentru montajul transmisiilor 7G-DCT cu dublu ambreiaj oferă capacități suplimentare față de procesele concentrate anterior exclusiv în Stuttgart. În prezent în companie lucrează aproximativ 1.200 de oameni.

Printre locațiile internaționale, filiala din România, Star Transmission este responsabilă cu producerea de componente pentru motoare și cutii de viteză, cât și cu montajul cutiilor de viteză automate. În China producția de motoare pentru fabricile locale de autovehicule și utilitare Mercedes-Benz a început în 2013 la locația din Beijing (BBAC – întreprindere mixtă între Daimler și partenerul chinez BAIC). În SUA , Daimler și Nissan va începe producția în comun a motoarelor pe benzină cu patru cilindri, cu design Mercedes-Benz la fabrica Nissan din Decherd, Tennessee, în 2014 în cadrul cooperării strategice între Daimler și grupul Renault/Nissan. Printre altele, motoarele sunt destinate pentru producția viitoare de autovehicule C-Class la fabrica Mercedes-Benz din Tuscaloosa, Alabama.

Sursa: focus energetic

Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva