Facebook Twitter Email


 VoceaTransilvaniei.ro şi Ghid Video Turistic vă propune în perioada următoare o incursiune în “Transilvania Frumoasă”, în cadrul unei campanii susţinute cu imagini de temerari ai turismului transilvan, www.ghidvideoturistic.ro, şi cu reportaje din cele mai învăluite de mister şi cele mai necunoscute locuri din această zonă. Vă invităm într-o călătorie prin Transilvania Frumoasă şi vă aşteptăm să contribuiţi, cu imagini video şi fotografii, scriindu-ne pe adresa de email a redacţiei.

Site-ul de promovare turistică www.ghidvideoturistic.ro se dorește, și în mare parte reușește, a fi unul dintre principalii promotori ai turismului transilvănean. Cum se evidențiază acest site în mediul online? În primul rând printr-o altfel de perspectivă a frumuseților ardelene. Filmele și fotografiile postate aici sunt realizate din aer, cu ajutorul unor dispozitive de ultimă generație, extrem de costisitoare dar care oferă o dimensiune cu totul aparte obiectivelor surprinse.

„Totul pentru că iubim Transilvania”, este sloganul după care se ghidează echipa clujeană Phantom Media, cea care a inițiat și dezvoltat site-ul www.ghidvideoturistic.ro.

„La început a fost foarte greu. Aveam nevoie de foarte multe materiale foto-video pentru ca acest portal să intre pe piata online. Încet, încet și cu mari eforturi financiare proprii, am acoperit o zonă destul de vastă din Transilvania și mică în același timp, având în vedere suprafața teritorială și atracțiile turistice care nu sunt puține deloc, ele trebuie doar descoperite sau redescoperite de către noi, ca mai apoi sa le împărtășim turiștilor. Publicul a primit cu plăcere și admirație eforturile noastre, drept dovadă sunt zecile de mii de vizitatori unici ai portalului din fiecare lună. Primim multe mesaje de mulțumire și felicitări pentru acest proiect. Pe pagina de Facebook postăm aproape zilnic noi locații, fotografii, filme de prezentare, emisiuni turistice, fotografii si filmări aeriene”, ne-a declarat Cosmin Giurgiu, managerul acestui ambițios proiect.

 


O mică echipă de profesioniști pentru realizarea unui proiect major

Proiectul a fost început efectiv în luna aprilie a anului 2012. Atunci Cosmin Giurgiu, alături de Andrei Pogăciaș (doctor în istorie, textier și traducător), Alina Bondrea (designer și fotograf), Horațiu Margavan (web designer și promoter online), Camelia Giurgiu (fotograf) și Clarisa Iordache (textier și blogger) au hotărât că frumusețile Transilvaniei merită o promovare adevărată, una care să se adreseze atât turiștilor cât și iubitorilor de istorie sau călătorie. „Știind ca promovarea online este un „must have” în domeniul turismului, portalul Ghid

Video Turistic a devenit instrumentul principal al activității noastre”, menționează managerul de proiect.

Costuri de zeci de mii de euro, acoperite din propriile economii

A realiza un asemenea proiect reprezintă un demers foarte costisitor, unul care, în timp are șanse de amortizare financiară.

„Deocamdată, spune Cosmin Giurgiu, acest proiect înghite mulți bani și mult efort din partea tuturor. Singurul beneficiu este că putem călători, avem o viață liberă, independență, vedem tot timpul locuri extraordinare, cunoaștem și întâlnim oameni frumoși și avem capacitatea tehnică și creațională de a arată tuturor că avem o țară extraordinară ce merită promovată din plin”.

Până acum acest proiect a „înghițit” aproximativ 25.000 de euro, bani cheltuiți doar cu deplasările, crearea portalului în sine și întreținerea și promovarea acestuia. Aparatura profesională, atât pentru fotografiere cât și pentru filmare reprezintă un capitol aparte.

 Sursa foto: www.ghidvideoturistic.ro – mai multe fotografii, realizate cu ajutorul dronelor pot fi găsite aici

Cum birocrația a reușit să acapareze și cerul României

Nici nu a început bine să prindă „aripi” activitatea de fotografiere și filmare din aer, că diriguitorii României au și emis o dispoziție prin care obturează drastic acest tip de promovare turistică. Un ordin intrat în vigoare acum câteva zile (nr. 8/2014), impune restricții severe utilizatorilor de drone telechidate, folosite și de protagoniștii acestui articol.

 

 

„Filmarea și fotografierea aeriană este o parte extrem de importantă în promovarea turistică. Este obligatoriu să deținem să ceva. Putem arăta turiștilor o altă perspectivă, o altă Transilvanie, o altă țară, așa cum nu au mai văzut până acum. Impactul vizual este fantastic, iar publicul este foarte încântat. Așteaptă cu nerăbdare noi postări aeriene. Acest ordin nu va rămâne așa, nu se poate să rămână așa, ne va distruge pe mulți. Face un mare rău României, promovarea turistică va avea mult de suferit”, mărturisește managerul de proiect al www.ghidvideoturistic.ro.

Promovare gratuită a turismului hotelier și agroturismului

Un turism dezvoltat nu poate exista fără o infrastructură eficace, rutieră și hotelieră. Pentru promovarea infrastructurii rutiere, din păcate, site-ul menționat mai sus nu poate face prea mult, deorece nu prea e nimic de promovat. În cazul infrastructurii, din fericire, situație este puțin mai roz. Avem hoteluri și pensiuni care merită promovate. Tocmai de aceea, portalul Ghid Video Turistic, alege să posteze gratuit toate ofertele de cazare asociate și „subordonate” obiectivelor turistice și tradițiilor locului.

„Dorim, spune Cosmin Giurgiu, să îi sprijinim și pe ei (n.red. proprietarii de hoteluri și pensiuni). Noi suntem axati foarte mult pe atracții turistice, iar atașate lor sunt și unitățile de cazare. Daca aș fi în postura turistului, prima dată aș căuta pe net ce zonă vreau să vizitez, ce obiective turistice am în acea zonă, și abia apoi ași căuta cazarea. Așa gândește un turist adevărat. Nu ne cazăm și apoi vedem ce facem, asta este greşit”.

Sursa: Vocea Transilvaniei

Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva