Facebook Twitter Email

Nava de aprovizionare a platformelor de foraj marin (Santierul Damen Galati)
Nava de aprovizionare a platformelor de foraj marin (Santierul Damen Galati)
Foto: Damen Galati
 Santierul Naval Damen din Galati a lansat, vineri, comanda cu numarul 1.230, “World Diamond”, o nava pentru aprovizionarea platformelor de foraj marin comandata de o companie din Norvegia. Nava are o lungime de 80 de metri si o capacitate de incarcare de 3.310 tone. Santierul naval de la Galati este detinut de grupul olandez Damen si reprezinta una dintre cele mai importante investitii olandeze in tara noastra, lansand in ultimii doi ani 21 de nave, dintre care doua destinate marinei olandeze.

“Aceasta [n.r. nava World Diamond] este prima dintr-o serie de sase nave PSV complet echipate, comandate grupului Damen de catre armatorii norvegieni de la compania World Wide Supply”, a declarat Corina Pirvu, de la Departamentul de Relatii Publice al santierului galatean, citata de Agerpres.

Potrivit reprezentantului Damen, proiectarea si principalele echipamente sunt asigurate de un alt santier din Grupul Damen, cel din Gorinchem (Olanda), constructia si finalizarea navei ‘World Diamond’ avand loc la Galati.

“Destinatia principala a navei va fi transportul diverselor marfuri (combustibil, apa potabila, saramura, ciment, noroi de foraj, prajini de foraj etc.) si al echipajelor la si de la platformele de foraj marin si platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Marea Nordului. Nava poate transporta pe punte si containere conventionale pentru diverse marfuri. Totodata, nava poate opera ca nava-stingator de incendiu la platformele marine si este dotata cu echipamente pentru depoluare marina”, a spus reprezentantul companiei.

Potrivit informatiilor de pe site-ul santierului, nava este clasificata Lloyd si poate transporta un echipaj de 16 persoane plus 6 pasageri, la o viteza de 13,7 noduri.

Nava World Diamond are o lungime totala de 80,10 metri, o latime de 16,20 m, un pescaj de 6,15 m si o capacitate de incarcare de 3.310 tone.

Potrivit reprezentantului Damen, “Constructia si finalizarea navei sunt realizate de companii specializate (co-producatori), respectiv: pentru izolatii, tapiterii si mobilier – Helmers, cu sprijinul filialei locale din Galati; Eekels pentru echipamentele si instalatiile electrice, cu sprijin din partea Eekels Romania din Galati; pentru vopsitorie si conservare – Den Breejen, iar pentru sistemele de aer conditionat si ventilatie Johnson Control, cu sprijinul filialei De Haan din Galati”.

Santierul Santierul naval de la Galati este detinut de grupul olandez Damen si reprezinta una dintre cele mai importante investitii olandeze in tara noastra, lansand in ultimii doi ani 21 de nave, dintre care doua destinate marinei olandeze. Vezi aici lista.

In anul 2011, santierul a avut o cifra de afaceri 62,8 milioane de euro si avea 1.675 de angajati.

Santierul de la Galati a fost privatizat in 1999 cand grupul olandez Damen a prelut 99% din actiuni. Din acel moment si pana in 2011, santierul din Galati a livrat 270 de nave.

Despre santierul Damen, ambasadorul Olandei la Bucuresti, Matthijs van Bonzel declara intr-un interviu pentru HotNews.ro ca reprezinta un model de succes al investitilor olandeze.

“Cel mai bun exemplu este Santierul Naval Damen care a cumparat o companie veche de stat, un santier de nave din Galati, a investit in el si acum acesta este unul dintre cele mai competitive din lume, producand nave comerciale si chiar nave de marina”, a declarat Matthijs van Bonzel.

“In jurul Santierului Naval Damen, au aparut firme mici care deservesc santierul cu produse electromecanice, cu produse software, cu servicii de consultanta. Treptat aceste firme devin romanesti si de acolo incep sa-si stabileasca o piata proprie”, a mai spus ambasadorul Olandei in Romania.

Sursa: HotNews.ro
Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva