Facebook Twitter Email
Piata romaneasca este invadata de tot mai multi retaileri internationali, dar in acest timp marcile romanesti incep sa isi faca simtita prezenta in afara granitelor tarii, arata o analiza a Capital Property Advisors. 

„Ceea ce face ca business-ul marcilor romanesti in afara tarii sa fie unul de succes este in primul rand experienta de 10 sau 20 de ani pe piata locala si mai ales calitatea produselor”, explica Mihaela Petruescu, director, head of retail, Capital Property Advisors.

Cel mai recent exemplu il constituie lantul de restaurante Trattoria il Calcio, care a deschis doua unitati la Londra, in Marea Britanie, vizand si alte piete precum Dubai si Monaco. Brandul de incaltaminte Musette are magazine proprii in Bulgaria si in Israel, deschizand in franciza pe pietele din New York, Luxemburg si Budapesta.

Producatorul de incaltaminte Denis isi va incepe anul acesta extinderea internationala, vizand atat piata de peste ocean, cat si Rusia, Ucraina sau Kazakstan.

Producatorul de lenjerie intima Jolidon isi indreapta si atentia in acest an catre deschiderea de noi magazine in franciza pe piata din est, in tari precum Rusia, Georgia, Azerbaidjan, Kazakstan sau in Asia – Singapore, Coreea de Sud, Hong Kong, fiind astfel la a doua incercare de extindere pe piata externa.

ID Sarrieri beneficieaza probabil de cea mai extinsa retea din afara tarii. Reteta cu care s-a extins pe plan international este conceptul shop in shop, ajungand astfel la o prezenta in peste 35 de tari ale lumii, printre care Italia, SUA, Australia, Turcia sau Rusia.

Designerii romani au capatat si ei notorietate peste granitele tarii, cel mai bun exemplu fiind Maria Lucia Hohan, ale carei creatii sunt purtate de vedete precum Jenifer Lopez, Nicole Scherzinger, Selena Gomez, sau Eva Longoria.  Brandul MLH este vandut pe diverse piete, de la Australia, Europa (Italia, Franta, Spania, Elvetia, Olanda), Emiratele Arabe Unite, Bahrein sau Honk Kong.

Irina Schroetter are magazine in SUA, la New York, in Elvetia, la Lugano si Germania, la Kemnitz. In magazinele Irinei Schroetter din Elvetia si Germania se comercializeaza si brandul Sepala al creatoarei Mihaela Glavan.

Strategia romanilor

Modelul de busines adoptat de brandurile romanesti a fost atat intrarea directa, cat si franciza, cu posibilitatea ulterioara de rascumparare a francizei sau de cumparare a unei parti din afaceri.

Daca in prima faza cea mai vizata zona a fost Europa de Vest, ulterior tari precum SUA, Israel si mai nou Rusia, Ucraina sau Liban au devenit optiuni de luat in seama pentru extindere.

Conform Euromonitor International, Rusia este plasata pe locul 11 ca si piata de consum in lume si in top 3 in Europa in cele mai multe sectoare. Cresterea veniturilor reale ale populatiei, dar mai ales accesul la creditele de cosum au contribuit la o explozie a consumului, iar estimarile sunt foarte optimiste, plasand Rusia ca prima piata de consum pana in 2018.

Capital Property Advisors activeaza pe linii de business precum: investitii, terenuri, evaluare, consultanta & research si brokeraj. Compania a fost creata prin asocierea dintre Radu Lucianu, un expert in industria imobiliara, si membrii fondatori ai companiei Capital Partners. Grupul de companii din care face parte si Capital Property Advisors a consiliat in 2011 tranzactii imobiliare in valoare cumulata de 40 de milioane euro.

Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva