Search
Facebook Twitter Email

Numele meu este Ioana Cotolan si sunt administratorul unei firme din Pitesti. Din pacate va scriu din postura de tepuita asa ca inainte de a indrazni sa va cer parerea o sa va povestesc intamplarea.

Firma mea este un service auto mic (autorizat, cu toate actele in regula si toate taxele platite la zi, dar mic). Stam prost la capitolul birocratie si asta, oricat ar parea de straniu, a fost punctul de plecare al tepei.

Teparul este un client mai vechi, care a platit intotdeauna in numerar. E drept ca de cateva ori, vorbim de sume mici, n-a facut plata la ridicarea masinii ci in aceeasi seara sau a doua zi dimineata. Parea un client onest mai ales ca de fiecare data se scuza facand temenele pana la pamant pentru disconfortul cauzat de “intarzierea” platii. Ce om binecrescut, mi-am zis in sinea mea.

Tevatura a inceput cand a avut de facut o lucrare mai mare, motorul masinii era de demontat complet si o gramada de piese de inlocuit. N-o sa intru in detalii tehnice decat daca veti dori sa le auziti. Devizul era de 3750 lei, din care 2750 piese si restul de 1000 lei manopera.

A receptia lucrarii clientul a dorit sa faca un drive test cu masina, lucru la care nu m-am opus deoarece eram sigura ca va fi multumit si-n plus il stiam de client bun.

Atunci l-am vazut ultima data. N-a mai raspuns la telefon, la mail, la mesaje. Nimic.

Prapastioasa am intrat in panica, s-o fi intamplat ceva cu masina, om fi uitat sa-i strangem vreun surub… dar sunandu-l pe soferul masinii, acesta mi-a spus ca masina merge “ceas” si e foarte multumit de lucrare… Aha! Pai si sefu’ unde-i? Stati linistita, o sa va caute el! Mi-e rusine de cat de proasta am putut fi!

Sunat de pe telefonul unui prieten raspunde si cand imi aude vocea inchide. Trebuie sa recunosc ca mi-a starnit instinctele primare si cu greu ma “tin in lesa” sa nu-i dau o lectie demna de fundul mahalalei caci desi as prefera sa gasesc o solutie eleganta nu-mi vine in minte niciuna.

L-as da cu mare placere pe mana justitiei numai ca… ar fi destul de complicat sa dovedesc ca am dreptate in conditiile in care nu am o factura semnata de el. Am in schimb fotografii facute pe parcursul lucrarilor si am piesele vechi demontate de pe masina. Ma tem insa ca nu va fi suficient.

Incercand sa ma dumiresc cum am putut sa fiu asa de naiva, am sapat in memorie si mi-am amintit doua intamplari care ar fi trebuit sa-mi dea de gandit (eh, in urma razboiului multi viteji se-arata):

–          Intai faptul ca, la un moment dat, m-a intrebat daca n-as putea sa-i emit cateva facturi asa… sa se scada cu TVA-ul. L-am refuzat si-atat.

–          Al doilea, care ar fi alarmat orice om normal, a fost ca-mi tot povestea despre un alt service care a dat faliment din pricina tepelor pe care le lua de la clienti care plateau un bec si-o revizie si-apoi profitand de increderea castigata isi schimbau motorul sau cutia de viteze si dispareau cu masina cu tot… cinstit om, nu? Mi-a povestit ce urmeaza sa patesc… doar ca eu am fost fraiera.

Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi povestea mea si sper sa reusiti sa valorificati cumva informatia pentru ca se pare ca este numarul 1 in topul tepelor de service auto.

 

Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva