Facebook Twitter Email

Trei tinere mizeaza pe "autentic romanesc" si lanseaza un business de genti premium

Trei tinere din Moldova au lansat in primavara un business inedit – genti sculptate in lemn cu broderii lucrate manual din piele naturala, avand „povestea autenticului romanesc construita in jurul lor”. Ce urmaresc antreprenoarele cu proiectul Iutta.ro, dupa investitia initiala de circa 15.000 de euro.

Cele trei tinere sunt Nicoleta Chirica (29), din Piatra-Neamt, Raisa Beicu (22), din Bacau, Olivia Sandu (22), tot din Bacau.

Nicoleta, Raisa si Olivia au aflat de initiativa Wall-Street.ro de a incuraja antreprenoriatul din Romania si au trimis povestea Iutta.ro pe adresa AfacereaMea@Wall-Street.ro Ai si tu un business la inceput de drum, cu elemente si poveste originale? Scrie-ne si vei avea sansa de a aparea in cel mai citit cotidian de business online din Romania.

„Am avut mereu o inclinatie artistica si-mi plac gentile, motiv pentru care am ales sa fac genti care spun o poveste. Desi la baza sunt economist, am urmat cursuri de design si un MBA in sociologie, am ales in final tot latura artistica. Prin urmare, fac creatie de 3 ani, cu participari la diferite expozitii, insa Iutta este primul meu proiect mare, pentru care m-am pregatit cu mult inainte de implementare”, spune Nicoleta.

Raisa lucreaza ca PR specialist la agentia Shake Advertising avand in portofoliu cateva conturi majore. Anterior a colaborat cu The Practice si National Geographic. Ea a studiat un an de zile in Barcelona.

Olivia Sandu vine de asemenea din zona relatiilor publice, absolvind Facultatea de Comunicare si Relatii Publice.

Ideea lansarii Iutta a existat de mult timp, „de cand Nicoleta a initiat business-uri punctuale prin care se pregatea pentru proiectul final, care, impreuna cu noi, s-a concretizat prin tot ceea ce reprezinta Iutta acum. Asadar, nu a fost o idee nascuta deodata, la o cafea, ci a fost dezvoltata pe parcurs, ca business plan”, povesteste inceputurile start-up-ului Raisa Beicu.

Tocmai perioada lunga de planificare si cercetare a pietii a ajutat, considera ele, la luarea unor decizii echilibrate si potrivite situatiilor intalnite pe parcurs.

In ceea ce priveste concurenta majora de pe piata, tinerele nu considera ca ar fi un impediment pentru evolutia business-ului. „Gentile Iutta sunt sculptate in lemn, au broderii lucrate manual din piele naturala si au povestea autenticului romanesc construita in jurul lor. Unicitatea creatiilor, constituie, asadar, unul din punctele noastre forte”, puncteaza Raisa.

Gentile sunt produse in Romania, colaborand cu furnizori de materiale autohtoni. Preturile variaza de la 200 de lei la peste 1.000 de lei pentru gentile sculptate manual, din lemn.

 Inceputul, mai dificil

„Principala dificultate pe care am intampinat-o a fost aceea ca am construit tot businessul de la zero si l-am sustinut prin bootstrapping. A fost si este destul de dificil acest aspect, insa suntem constiente ca tocmai in asta consta farmecul intregii povesti cu antreprenoriatul”, mai spune Raisa.

O alta dificultate a fost publicul nisat caruia se adreseaza business-ul. Intre timp, tinerele antreprenoare au realizat ca tocmai aceasta nisare ar putea sa delimiteze business-ul de concurenta.

In prezent, mare parte din vanzari au loc pe site-ul Iutta.ro. Dupa lansarea din aprilie 2013, tinerele au inceput discutii cu platforme de vanzare online, dar si concept store-uri si galerii de arta care s-au aratat interesate sa expuna produse. „Latura online o vom dezvolta cu precadere pentru extinderea internationala, insa dorim si publicul local sa poata interactiona cu brandul, de aici importanta punctelor de desfacere fizice. Un prim loc in care se pot vedea fizic gentile este Galateca”.

Ca orice business nou, primul an este si cel plin de situatii neasteptate, spun tinerele. Atentia lor este canalizata catre etapa de maturizare a conceptului afacerii.

„Din punct de vedere financiar, pana la sfarsitul acestui an ne-am propus sa ajungem la break-even si avem in plan sa accesam o sursa de finantare prin care sa putem creste business-ul spre un alt nivel. Sper sa si reusim cat mai degraba posibil”, incheie Raisa Beicu.

Iutta.ro a atins 30% din target-ul de vanzari pe acest an.

Fotografie principala realizata de Stefan Alin.

Autor:Alex Goaga

Sursa: Wall Street

 

 

 

Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva