Search
Facebook Twitter Email

Încărcarea clipurilor pe Youtube cu poznele sau cu gânguritul copilului vă poate aduce audienţe internaţionale şi mari câştiguri băneşti.

Când Howard Davies-Carr a încărcat pe Youtube un videoclip cu cei doi copii ai săi s-a gândit că acesta va fi văzut numai de apropiaţii săi, scrie The Guardian. În schimb, clipul “Charlie bit my finger – again!” (n.r. – Charlie m-a muşcat de deget, din nou) a devenit un fenomen global. A strâns mai mult de 400 de milioane de vizionări şi a câştigat peste 100.000 de lire.

Acum Davies-Carr încarcă în mod regulat clipuri cu fii săi, mulţumindu-şi audienţa internaţională şi câştigând bani din reclama pe care Youtube o ataşează video-urilor. În acest caz, sunt incluse reclame la furnizorii de lapte praf, Oxfam sau Vodafone.

“Am filmat mereu băieţii, dar acum fac filme scurte potrivite pentru a fi încărcate. Sunt recunoscător pentru că mi se oferă ocazia acestor instantanee ale băieţilor crescând. Banii sunt un bonus”, a declarat el pentru The Guardian. El pune succesul şi pe seama norocului, dar numărul celor care câştigă bani în acest fel a crescut. Aşa cum s-a întâmplat şi cel care a postat videoclipul celor care îşi striga câinele, care vâna cerbi în Richmond Park.

În Marea Britanie, oameni de toate vârstele îşi pun hobby-urile online. Livie Rose, de 21 de ani, care trăieşte acum în apropiere de Brighton, a început să filmeze tutoriale de machiaj în ianuarie 2010, fiind atrasă de videoclipurile de beauty produse de adolescenţii americani.

“Mama mea a văzut câteva clipuri şi a spus: Ai putea face asta. Aşa că am făcut”, declară ea. Rose a amânat să studiile de ştiinţe politce la Universitatea Queen Mary din Londra pentru a se concentra asupra canalului său de pe Youtube “liviesays” şi chiar a creat un studio din câştigurile ei.

“Nu vreau să pierd şansa de a studia, dar canalul începe să îi ia locul. Nu am vrut să pierd o oportunitate”, spune ea, explicând că este cel mai bun hobby, pentru că poate câştiga bani din el. Până la câteva mii de lire pe lună.

Ea explică faptul că Youtube ia o sumă fixă din câştig, aproximativ 10%. Cei care fac videoclipuri pot câştiga bani din publicitate prin site-urile partenere, o schemă urmată de cei care încarcă regulat filmuleţe cu audienţe mari.

Aceştia trebuie să cadă de acord cu Youtube asupra termenilor în ceea ce priveşte reclamele. Totuşi, veniturile fluctuează dramatic de la o perioadă la alta. În schimb, Youtube insistă să spună că partenerii vor lua întotdeauna cea mai mare parte a câştigului.

Sunt mai mult de 20.000 de partenerii în întreaga lume. Youtube nu ar dezvălui câţi sunt în Marea Britanie, dar spune că numărul celor care au câştigat mai mult de 10.000 de dolari pe an a crescut de şapte ori şi s-a înregistrat o majorare de 154% a beneficiilor obţinute.

Oricine poate fi un partener atâta vreme cât încarcă regulat videoclipuri originale care sunt văzute de mii de oameni. Trebuie să fie proprii sau să aibă permisiunea de a le utiliza. Asta înseamnă că videoclipurile cu piese pop, filme, emisiuni TV sau jocuri video pot ridica probleme.

Goni Rayner, 55 de ani, autor de cărţi pentru copii, care învaţă lumea să deseneze, a oferit sfaturi artistice timp de doi ani şi a adunat peste 2 milioane de vizualizări. Are propriul canal pe Youtube, Shoo Rayner Drawing. “Nu fac un număr uriaş de vizualizări, dar am speranţa să fac acest lucru cu normă întreagă în curând”, explică el, adăugând că trebuie să înceapă un curs de business pe Youtube. De asemenea, el spune că se aşteaptă ca 60% din veniturile sale să provină din publicitatea de pe acest site.

Drepturile tale? Nu prea multe. Oricine încarcă videoclipuri pe Youtube trebuie să fie conştient de faptul că site-ul şi milioanele de utilizatori au dreptul de la utiliza, reproduce şi distribui clipurile, dar şi că ar putea să ia în râs munca altora.

Sursa: http://www.adevarul.ro

Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva